Friday, September 05, 2014
کلاهبرداری جدید



شرکتی با اسم "سیما شناسه تابان" پیدا شده و برای خانه های مردم پلاک LED نصب می کنه، اونم به زور. یعنی چطوری؟
یعنی نصابشان می آید و چندین بار پیاپی زنگ واحدهای مختلف یک خانه رو میزند و بالاخره یکی از ایشان رو می کشاند دم در و می گوید میخواهیم پلاک LED نصب کنیم. صاحبخانه می گوید بقیه واحدها هم باید توافق کنند. نصاب می گوید باشد، من فقط کابل برق رو می کشم، هروقت با همسایه ها صحبت کردید، زنگ بزنید بیاییم نصب کنیم و یک فاکتور 40 هزارتومانی با کارت و شماره حساب شرکت میدهد دست صاحبخانه و اسم و شماره تلفن خانه و موبایل وی را می گیرد برای پیگیری.
بعد صاحبخانه می رود خانه اش، دفعه بعد که بیرون می آید می بیند که پلاک، نصب شده و از فردا تلفنها شروع می شود که چرا پول ما رو نمی ریزید به حساب. ادامه اش را هم حتما خودتان حدس می زنید، وقت و انرژی و شاید هزینه رفت و آمدی که لازم است برای پیگیری این داستان صرف شود، به 40 هزارتومان نمی ارزد و اکثر مردم، 40هزارتومان را برای خلاصی از دردسر تلفنهای مدام و شاید پیگیری های حضوری بعدی، می پردازند.
نکته اش هم این است که فاکتوری را که داده، داخلش گزینه "با نصب و روشن" ، تیک خورده است. حالا اینکه چرا یک نفر باید چنین فاکتوری را بگیرد و اسم و دوتا شماره تلفن خود را بدهد، بحث جدایی است. ولی این کار رسماً کلاهبرداری محسوب می شود. یعنی جنسی را به زور به شما بدهند و بعد پولش را ازتان بگیرند. مثل خیلی از کلاهبرداریهای مشابه دیگری که قبلا حتما باهاش برخورد داشته اید، مثلا یک نفر توی خیابان جلویتان را می گیرد و جنسی در دست دارد و جوری وانمود می کند که آن جنس تبلیغاتی است و وقتی شما گرفتید، طلب پولش را می کند.
نکته جالبتر این است که پایین فاکتور نوشته "این شرکت کاملا خصوصی است و به هیچ نهاد و ارگان دولتی وابسته نمی باشد". مگر قرار بود وابسته باشد؟ نکند یک وقت به خاطر کلاهبرداری که در روز روشن می کنند و کسی یقه شان را نمی گیرد، مردم یک دفعه خود به خود و اشتباهی!!! فکر کنند که شرکت به نهاد یا ارگان دولتی وابسته است!

پی نوشت:
1-       البته کارشان خیلی هم جدید نیست و از ماهها قبل در محله های مجاور و بعد محله خودمان، دیده بودم که این پلاکها سردر خیلی از خانه ها نصب شده و کمی هم فکر کرده بودم به اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه است.
2-       خوب است اگر این پست دست به دست بچرخد یا حتی رسانه ای شود تا شاید جلوی ضرر تعداد بیشتری از مردم گرفته شود.

Labels: , ,