Tuesday, December 14, 2010
تغییر در فضای کسب و کار رستوران های تهران
تغییر در فضای کسب و کار رستوران های تهران

جالبه که بعد از مدتها، برخی رستوران های تهران دارن مدل کسب و کارشون رو تغییر میدن. نمونه اش نایب ساعی هست، که بعد از تبلیغ چند وقت پیشش در مورد سرو صبحانه، حالا یک بیلبورد زده: شب یلدا در نایب ساعی.
نمیدونم آیا تغییر در بازارش به وجود اومده یعنی مشتریانش کم شده یا اینها رو باید جرقه ای از خلاقیت دونست که بالاخره این رستوران رو که مدت هاست به یک شکل کار میکنه و حتی میشه گفت کیفیتش پایین اومده، میخواد متحول کنه و شکل جدید به کسب و کارش بده. البته به لحاظ جغرافیایی که نگاه کنیم، شاید باز شدن رستوران هانی پارسه در دور و بر اون و بخصوص استقبالی که از اون شده، باعث کم شدن مشتریانش و رو آوردن نایب ساعی به روشهای جدید جذب مشتری شده باشه. البته این احتمال در حالی تقویت میشه که بدونیم چند وقتیه (باز بعد از باز شدن هانی پارسه که بصورت بوفه هست)، نایب وزراء هم تبلیغ می کرد که بوفه راه اندازی کرده. من از رستورانهای دیگه خبر ندارم که آیا چنین تغییراتی رو در شیوه کارشون دادن یا نه، بنابرین نمیدونم این تغییرات بخاطر از دست دادن مشتری توی این محدوده از شهر هست یا یک اتفاق گسترده تر هست. بهرحال امیدوارم که این خلاقیتها و تغییرات ادامه پیدا کنه و بخصوص صبحانه در سایر رستورانها هم راه بیفته که واقعاً کمبود بزرگیه که تهران داره. آدم اگه صبح بدون صبحانه از خونه بزنه بیرون یا باید تا ظهر گشنه بمونه یا با یک شیرکاکائو و کیک توی یک بقالی، سر و ته قضیه رو هم بیاره!

Labels: , , ,