Monday, June 16, 2008
دستمال کاغذی سه لایه
امروز که داشتم بسته جدید دستمال کاغذی رو باز می کردم، یاد مصرف زیاد دستمال کاغذی و ربطش به محیط زیست افتادم. راستش یک کم که فکر کردم دیدم خیلی نکته های ریز هست که انجام دادنشون میتونه در حفظ محیط زیست کمک کنه، اما ما یا خودمون بهشون بی توجهیم و یا اینکه دور و اطرافمون دیدیم دیگران بهش بی توجه هستند. فکر کردم اگر هر کدام از ما یکی از نکته ها رو مطرح کنه، می تونیم موارد زیادی رو در جهت حفظ محیط زیست رعایت کنیم. یک نمونه اش همون بحث مصرف کاغد در ادارات بود، نکته دیگری که من امروز به نظرم اومد "دستمال کاغذی سه لایه" است.
دیدم خیلی از افراد رو که برای نشون دادن با کلاسی یا مثلا اینکه بگن وضعشون خیلی خوبه و خیلی مایه دارن و از همه چیز بهترینش رو استفاده می کنند، دستمال کاغذی سه لایه برای خونه شون می خرند. اما اگه دقت کرده باشید، می بینید که این دستمال سه لایه واقعا کارایی بیشتری از دستمال های دولایه نداره ولی در عوض 50% بیشتر زباله تولید می کنه و 50% بیشتر درخت مصرف می کنه!
اما اون دسته از افرادی که برای نشون دادن باکلاسی می رن دستمال کاغذی سه لایه می خرند، می تونند حامی محیط زیست بشن، باور کنید در دنیای امروز کلی کلاس داره!
اون دسته از افرادی که برای نشون دادن پولدار بودن اینکار رو میکنند، میتونند بجاش یک ظرف کریستال گرانقیمت و زیبا یا یک مجسمه زیبا یا یک فرش زیبا توی خونه شون بذارن و پولداریشون رو به رخ بکشن. باور کنید که مصرف بیشتر نشاندهنده با کلاس بودن و مایه دار بودن نیست.
حتی خیلی از موارد میشه که از یک لایه دستمال کاغذی برای کارمون استفاده کنیم که با اینکار باز خیلی به کم شدن زباله و جلوگیری از قطع درختان کمک می کنیم. باور کنید به همین راحتی.

Labels: ,